Bijna rondje vol - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van ingrid Kuiper - WaarBenJij.nu Bijna rondje vol - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van ingrid Kuiper - WaarBenJij.nu

Bijna rondje vol

Door: ingrid

Blijf op de hoogte en volg ingrid

11 Juni 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Dit is denk ik het een na laatste verslag.We zijn nu weer op de eerste camping waar we begonnen.
Zijn nog onderweg van Visalia naar Kings Canyon gegaan dit is het diepste ravijn van Amerika.Hier staan bomen zo giga hoog en dik, enorm.De boom General Sherman"s is 84 mtr hoog en groeit nog 1 cm per jaar.We zijn zelfs door een holle echte omgevallen boom gelopen. Komen vadaag uit Yosimite National Park.Dit was de laatste maar echt een cadeautje weer heel anders dan alle andere. Hier waren ook weer giga hoge bomen en hele hoge bergen met hele hard vallende herrie makende watervallen. Het park is 3030 vierkante km groot. Er is daar in 1998 hele rots partijen naar beneden gekomen op de weg zodat je nu via een eenrichting weg over de brug moet en even verderop weer via brug weer terug op de weg. Het zijn steile granieten bergen die je ziet en zagen ook nog bergbeklimmers die er dagen over doen voor dat ze boven zijn. Stonden daar in het park op de camping en kregen allerlei waarschuwingen dat je geen etensresten moest laten slingeren ook niet in je caravan dus alles achter kastjes en in plastic dozen i.v.m beren en een soort lynx, zagen film waar een beer bij de mensen kwam was niet erg leuk om te zien.Stonden er heel veel mensen in een klein tentje nou mij niet gezien met al die beesten hoor maar zij kregen wel een plastic bak om hun spullen in te doen. Gelukkig bij ons niets gebeurd.
Bijna alles is ingepakt zitten nu nog even lekker aan een wijntje en heerlijke pelpinda's.
Morgen de camper wegbrengen en naar het hotel weet niet of we nog san francisco in gaan of lekker bij het hotel met zwembad blijven moeten heel vroeg de volgende morgen vliegen dus een beetje relaxen is ook wel lekker want dat hebben we eigenlijk nog niet gedaan ook al hebben we vakantie je doet wel heeeeeeeeel erg veel maar wel fantastisch.
Hugo dat tennis gaat denk ik niet door want als het goed is gaan wij nog een week naar de camping want Frank hoeft pas de 25e beginnen met werken. Ik ga wel met de meiden dag mee.
Allemaal de groetjes van ons en leuk dat jullie reageren we lezen de stukjes met heel erg veel plezier. We proberen er ook nog een paar foto's op te zetten.
Liefs frank en ingrid

• 12 Juni 2012 - 06:03

Margreet:

bedankt voor jullie prachtige foto s en reisverhalen. We zullen het missen.
    Super. Geniet er nog van en een goeie reis terug.
    Groetjes Theo en Margreet

• 12 Juni 2012 - 07:23

Sylvia En Jesse:

Tjee, wat jammer de reis zit er al weer op, maar... JEEHJ! Wat fijn dat jullie weer thuis komen !
    Ik zie jullie donderdag!

Dikke kus syl en jess

• 12 Juni 2012 - 11:00

Wilma:

Welkom thuis!
    (je springt bijna net zo hoog als Astrid, Ingrid)